پروپوزال اثربخشی آموزش رفتار درمانی عقلانی هیجانی آلبرت الیس بر اضطراب و افسردگی دانش آموزان پسر پایه نهم

هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر.
با سلام حضور پژوهندگان گرامی.شما به صفحه اختصاصی پروپوزال اثربخشی آموزش رفتار درمانی عقلانی هیجانی آلبرت الیس بر اضطراب و افسردگی دانش آموزان پسر پایه نهم وارد شده اید

برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید

کاربران گرامی توجه فرمایید که خرید از فروشگاه فایل مارکت بصورت آنلاین و دانلود بصورت آنی خواهد بود.یک نسخه از فایل نیز به شما ایمیل خواهد شد

پروپوزال اثربخشی آموزش رفتار درمانی عقلانی هیجانی آلبرت الیس بر اضطراب و افسردگی دانش آموزان پسر پایه نهم

پروپوزال اثربخشی آموزش رفتار درمانی عقلانی هیجانی آلبرت الیس بر اضطراب و افسردگی دانش آموزان پسر پایه نهم در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات 12
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی

توضیحات کامل

پروپوزال اثربخشی آموزش رفتار درمانی عقلانی هیجانی آلبرت الیس بر اضطراب و افسردگی دانش آموزان پسر پایه نهم در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توجه: (ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

 

مقدمه و بیان مسئله

آموزش و پرورش یکی از اصلی ترین ارکان موفقیت و پیشرفت در تمام کشورهای جهان است و هر کشوری که آموزش و پرورش قوی و کارآمدی داشته باشد شانس بیشتری برای پیشرفت دارد . در هر محیط آموزشی دانش آموزانی وجود دارند که مضطرب و افسرده اند و با تکلیف درگیر نمی شوند و کم پیشرفت هستند و این برای هر آموزش و پرورشی یک چالش است که باید برای برطرف نمودن آن راه حل هایی را پیدا کنند ( نعمتی 1390 ) .

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) 340 میلیون نفر در جهان از افسردگی رنج می برند و طبق برآوردهای انجام شده پیش بینی می شود تا سال 2020 این بیماری به دومین بیماری شایع در جهان بدل شود . افسردگی را به دلیل میزان گستردگی و شیوع در بین مراجعان روان پزشکی و روان شناسی ، سرماخوردگی روانی نامیده اند ( زلیگمان ، 1975 ؛ نقل از مهریار ، 1382 ) .

اضطراب یک علامت هشدار دهنده است ، خبر از خطری قریب الوقوع می دهد و شخص را برای مقابله آماده می سازد ( پورافکاری ، 1386 ) . البته مقداری اضطراب در هنگام رویارویی با شرایط مبهم و آینده نامعلوم مثل بیماری ها و تصمیم گیری ها طبیعی است ( شی یر و کارور ، 2002 ) .

نظریه رفتار درمانی عقلانی هیجانی بر این فرض استوار است که شناخت ، هیجان و رفتار سه کارکرد انسانی مجزا نیستند بلکه ارتباط درونی بین آنها وجود دارد و شامل یک کلیت هستند ( الیس و مک لارن ، 1385 ) . رفتار درمانی عقلانی هیجانی یک رویکرد اختیارگرا است که گوشزد می کند مسئول طرز تفکر ، احساس و رفتارمان هستیم . این رویکرد یاد می دهد تفکر نامعقول ، به هیجانات منفی ناسالم و رفتارهای بی فایده منتهی می شود و با زیر سؤال بردن باورهای نامعقول و عادت کردن به تفکر معقول سالم می توانیم از زندگی بیشتر لذت ببریم و رنج و عذابمان را کم کنیم ( پملاگارسی ، 1390 ) .

   اهداف تحقیق

اگر آموزش رفتار درمانی عقلانی هیجانی آلبرت الیس بر کاهش میزان اضطراب و افسردگی دانش آموزان مؤثر باشد می توان انتظار داشت با گنجاندن این برنامه آموزشی در محتوای درسی دانش آموزان میزان کمتری از این دو اختلال در دبیرستان های کشور دیده شود و حتی دانش آموزانی که بنا بر مشکلات محیطی یا وراثتی دچار این دو اختلال می شوند با یادگیری این نظریه تا حدودی از مشکلاتشان کاسته شود.

سؤال یا سؤالات تحقیق

1 – آیا آموزش رفتار درمانی عقلانی هیجانی آلبرت الیس اضطراب دانش آموزان پسر پایه نهم شهر تهران را کاهش می دهد ؟

2 –  آیا آموزش رفتار درمانی عقلانی هیجانی آلبرت الیس افسردگی دانش آموزان پسر پایه نهم شهر تهران را کاهش می دهد ؟


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود